diumenge, 8 de novembre del 2009

L'art de saber escoltar - Fer silenci


Recuperació d'apunts.

L'altre dia, deu fer cosa d'una setmana, em vaig trobar en una situació on estar en silenci era totalment necessari per resprecte a la persona que tenia davant. Estava fent un discurs molt informal i en petit grup sobre l'economia. A part que no hi entenc, a mi m'interessava molt poc i no em seduien gens les seves formes d'expressar-se ja que eren bastant pèssimes. Aquella situació em va fer pensar amb el text que vem llegir fa dies a classe de petit grup d'en Francesc Torralba, Fer silenci; capítol 5 del llibre L'art de saber escoltar.
______________________________________

TORRALBA, F (2006 ). L’art de saber escoltar. Barcelona : Pagès Ed.


Capítol 5

Fer silenci

L’acció d’escoltar requereix silenci. Hi ha dos tipus de silenci: el físic i l’interior.

Fer silenci no significa no parlar. Fer silenci demana l’expulsió de tots els pensaments i idees de la nostra ment i deixar-la en blanc.

Quan fem una immersió en nosaltres mateixos, deixem d’escoltar i passem únicament a sentir.

Quan som capaços de poder tornar a posar la ment en blanc, tornem a escoltar però no sabem de que parla l’altra.

Per escoltar, la ment ha de concentrar-se en les paraules de l’altra i evitar la dispersió.

El silenci exterior però, és essencial per aconseguir el silenci interior.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada